본문 바로가기

수능영어/수능특강(2023)

[세공모] 2023 수능특강 2강 4번

반응형

🍀🍀2023 수능 특강 2강 4번 🍀🍀

 

📝본문 

다음 글에 드러난 ‘ I ’의 심경 변화로 가장 적절한 것은?
My first audition experience started with my first exposure to a “cattle room,” a place where all auditioners are sent to warm up together. As I warmed up for my audition in a large room with at least a dozen other piccoloists, I ran through the excerpt from the Semiramide Overture. This excerpt was not difficult for me, nor did I feel threatened by any of the players in the room. Actually, I had practiced it hundreds of times so I had faith that I would do well in the audition. But I messed up the first run-through. I played it again and made the same mistake. Instead of stopping and slowing the music down to correct the problem, I continued to play it in succession, getting more worked up and making the same mistake every time. When I finally gave in and slowed it down to clean it up, the damage had already been done. By the time I exited the room I was a bundle of nerves and had set myself up for the worst audition experience I ever had.

 

🖋🖌 분석  

 

 

📝 pdf 첨부 

2023수능특강2강4번_주석.pdf
0.19MB

 

📜 해석 

나의 첫 오디션 경험은 오디션에 참가하는 모든 이들이 함께 몸을 풀도록 보내지는 장소인 ‘소 우리’를 처음으로 접하면서 시작되었다. 최소한 십여 명의 다른 피콜로 연주자들이 있는 큰 방에서 오디션을 위해 몸을 풀면서, 나는 Semiramide 서곡에서 발췌한 부분을 연습했다. 이 발췌 부분은 나에게 어렵지 않았고, 방 안에 있는 어떤 연주자에게서도 위협을 느끼지 않았다. 사실, 나는 그것을 수백 번 연습했기 때문에 오디션에서 잘할 것이라는 믿음을 가지고 있었다. 하지만 나는 첫 번째 연습을 망쳤다. 나는 그것을 다시 연주했고 똑같은 실수를 했다. 문제를 바로잡기 위해 음악을 멈추고 속도를 늦추는 대신, 나는 그것을 연달아 계속 연 주하다가, 매번 더 흥분하게 되어 똑같은 실수를 했다. 내가 마침 내 굴복하고 그것을 깔끔하게 연주하기 위해 그것의 속도를 줄였 을 때, 이미 타격을 입은 뒤였다. 방을 나갈 때쯤, 나는 신경이 곤 두서서 내가 일찍이 겪은 것 중 최악의 오디션 경험을 할 상태가 되어 있었다.

반응형