본문 바로가기

수능영어/수능특강(2023)

[세공모] 2023 수능특강 2강 2번 지문

반응형

🍀🍀2강 2번 지문 본문 🍀🍀

다음 글에 드러난 ‘ I ’ 심경 변화로 가장 적절한 것은?

I was at the ball, sitting, nervously waiting for somebody. Hoffner kept asking me to dance, and I kept refusing angrily every time. People were dancing and laughing happily all around, all dressed elegantly in fancy dresses. It was like a carnival party, but with a sort of dark atmosphere that wasn’t pleasant at all. I was stuck, sitting in a corner with nobody around me. I felt uncomfortable, wanting to be somewhere else. My anxiety kept growing and growing, when suddenly, the man that I was longing for appeared: it was the farmer I had crashed into in the village. Feeling overjoyed, I felt as though everything around me had suddenly disappeared. He walked triumphantly towards me, bowed, and asked me for a dance.

 

📝 분석 📝

 

📝번역 📝

 

나는 무도회에서 초조하게 누군가를 기다리며 앉아 있었 다. Hoffner 가 계속해서 나에게 춤을 청했지만 나는 매번 화가 나서 계속 거절했다. 사람들은 모두 화려한 드레스를 우아하게 차 려입고 여기저기서 즐겁게 춤추고 웃고 있었다. 마치 축제의 파티 같았지만, 전혀 즐겁지 않은 일종의 어두운 분위기를 띠고 있었 다. 내 주위에 아무도 없이 구석에 앉아서 나는 꼼짝 못 하고 있었 다. 다른 어떤 곳에 있었으면 하는 불편함을 느꼈다. 내 불안감은 지속적으로 커지고 있었는데 그때 갑자기 내가 간절히 원하던 남 자가 나타났다. 그 사람은 마을에서 내가 부딪친 적이 있던 농부 였다. 매우 기뻐서 내 주위의 모든 것들이 갑자기 사라져 버린 것 같았다. 그는 위풍당당하게 나를 향해 걸어와서 꾸벅 인사하고 춤을 청했다.

 

 

반응형